Ποιός είναι ο σωστός τρόπος αποστολής Newsletter;

Το e-mail αποτελεί ένα από τα οικονομικότερα και πιο αποτελεσματικά κανάλια διαφήμισης στο Internet.

Δεν είναι τυχαίο άλλωστε το γεγονός ότι τα e-mails μας έχουν “πνιγεί” στα ανεπιθύμητα ή αλλιώς “spam” mails. Πολλοί γνωρίζουν για την αξία του μέσου και διεκδικούν το δικό τους κομμάτι προβολής. Άλλοι σωστά, άλλοι άτσαλα και άλλοι παραπλανητικά.

Μέχρι προσφάτως το να αποκτήσεις μια “έτοιμη” λίστα με πολλά e-mails αποτελούσε το πρώτο βήμα. Και αυτό διότι ξεκινούσες έχοντας μια βάση με χιλιάδες e-mails τα οποία μπορούσες να βομβαρδίσεις ανενόχλητος.

Πλέον όμως τα πράγματα άλλαξαν. Ο τρόπος αυτός, της μαζικής αποστολής σε τυχαίες λίστες, δεν δουλεύει.  Οι “άμυνες” των e-mails έχουν γίνει καλύτερες, και έτσι κάθε επίδοξη μαζική αποστολή σε άγνωστους παραλήπτες πρόκειται να αποτύχει.

Τα αμυντικά συστήματα των e-mails είναι διασυνδεδεμένα και έτσι μόλις οι πρώτοι παραλήπτες λάβουν την καμπάνια σας και δηλώσουν ότι είναι “ανεπιθύμητη”, τότε αυτομάτως θα ενημερωθούν όλοι οι mail servers και θα απορρίπτουν μαζικά τα e-mails σας. Μην έχετε καμία αμφιβολία ότι η πλειοψηφία των παραληπτών θα “μαρκάρει” ως ανεπιθύμητη την αλληλογραφία σας.

Έτσι πρακτικά, σε μια λίστα με 100.000 e-mails, δεν θα σας διαβάσουν περισσότεροι από 2-5.000 παραλήπτες την πρώτη φορά, και ο αριθμός αυτός θα μειώνεται σε κάθε επόμενη αποστολή.

Πολύ γρήγορα τα όνειρα διαλύονται. Στο 90% των περιπτώσεων τα email δεν θα φτάσουν ποτέ. Σε ενα καλύτερο σενάριο έχουν κάποιες μικρές πωλήσεις και πιθανούς νέους πελάτες και ο email server της ιστοσελίδας γίνεται σε κάποια σημεία spam και μπάινει σε blacklist. Στο χειρότερο σενάριο χαρακτηρίζεται και το domain name, το όνομα της εταιρείας του (το Βrand name του) δηλαδή, ως ιστοσελιδα spammers και εκεί αρχίζει η τραγωδία. Εξαφανίζεται η ιστοσελίδα απο την αναζήτηση στο Google, γίνεται έτσι full black listed το domain και μια ενέργεια της στιγμής για λίγο θεωρητικά εύκολο χρήμα φέρνει καταστροφικά  αποτελέσματα. Mπορεί να διορθωθεί μετα απο πολύ καιρό, ίσως και ποτέ ενα Brand name.

Θέλετε να σας συμβεί κάτι παρόμοιο;

Για τον λόγο αυτό, το πρώτο και βασικότερο βήμα είναι να χτίσετε μια πραγματική λίστα παραληπτών.

Μια λίστα δηλαδή όπου όλοι οι παραλήπτες θα σας γνωρίζουν και θα έχουν γνώση ότι πρόκειται να λάβουν από εσάς ενημερωτικά e-mails. Μια τέτοια λίστα, με 1.000 e-mails είναι πολύ καλύτερη από μια λίστα 100.000 αγνώστων παραληπτών. Αυτή η λίστα μπορεί να είναι για παράδειγμα οι ενεργοί πελάτες σας.

Το δεύτερο βήμα είναι να αναπτύξετε ένα κανάλι το οποίο διαρκώς θα τροφοδοτεί την λίστα σας με νέους παραλήπτες.

Η ανάπτυξη της λίστας είναι το Α και το Ω. Δεν είναι το ίδιο να απευθύνεις τη νέα σου προσφορά σε 1.000 υποψήφιους πελάτες και σε 10.000, είναι αυτονόητο. Γι’ αυτό θα πρέπει να στηθούν διαδικασίες και ενέργειες που θα τροφοδοτούν συνεχώς νέα leads στη λίστα. Για παράδειγμα, ένα κανάλι που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί γι’ αυτόν τον σκοπό είναι το Facebook. (Θα δούμε πρακτικές εφαρμογές για το χτίσιμο της λίστας σε επόμενο άρθρο.)

Το τρίτο βήμα είναι η επιλογή του σωστού τρόπου αποστολής των e-mails.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το e-mail περιέχει και το τεχνικό του κομμάτι, αυτό της αποστολής. Ο βασικότερος στόχος της αποστολής είναι να φτάσουν τα e-mails σε όλους τους παραλήπτες, γρήγορα και να αποφύγουν τον φάκελο των ανεπιθύμητων.

Αποφύγετε την αποστολή της e-mail καμπάνιας σας μέσω του server που φιλοξενείτε την ιστοσελίδα σας ή του mail server του γραφείο σας. Πρόκειται για φθηνές λύσεις αποστολής, που είναι παντελώς αναξιόπιστες και αναποτελεσματικές. Αντιθέτως, επιλέξτε έναν πιστοποιημένο πάροχο που εγγυάται:

1. Την αποφυγή των spam φίλτρων

2. Την γρήγορη αποστολή

3. Την σωστή εμφάνιση του e-mail

Ο καλύτερος με διαφορά πάροχος είναι κατά την άποψή μας το Mailchimp.com (εάν η λίστα σας περιέχει λιγότερα από 2.000 e-mails είναι δωρεάν). Δοκιμάστε το.

Το τέταρτο βήμα είναι ο σχεδιασμός του e-mail, η εμφάνιση.

Εδώ έχουμε να κάνουμε με δύο πράγματα, το τεχνικό -να φαίνεται σωστά το e-mail σε όλους τους υπολογιστές και στα tablets και smartphones- αλλά και το εικαστικό -να είναι ευπαρουσίαστο, όμορφο-. Και για τις δύο περιπτώσεις, η πιο οικονομική λύση είναι να χρησιμοποιήσετε τα δωρεάν εργαλεία σχεδιασμού που σας παρέχουν οι υπηρεσίες αποστολής e-mail όπως το Mailchip.com. Συγκεκριμένα, θα βρείτε πληθώρα έτοιμων εικαστικών σχεδίων, γνωστών και ως “templates”. Οι σύγχρονοι πάροχοι αποστολής e-mail διαθέτουν πρότυπα (templates) τα οποία μπορείτε πολύ εύκολα και χωρίς τεχνικές γνώσεις να διαμορφώσετε με μερικά κλικς. Παράλληλα, παρέχουν εργαλεία ελέγχου της εμφάνισης στις διάφορες οθόνες και συσκευές (tablets, smartphones).

Το πέμπτο και τελευταίο βήμα είναι η επιλογή του σωστού subject.

Το subject είναι ο τίτλος που έχει το κάθε e-mail, το “Θέμα” του. Είναι αυτή η μικρή γραμμή κειμένου που βλέπουμε στα “εισερχόμενα” πριν ανοίξουμε το e-mail. Αρκεί να αναλογιστείτε ότι μια πετυχημένη e-mail καμπάνια σε σωστή λίστα e-mails, ανοίγεται από το 20 – 30% των παραληπτών. Ακόμη δηλαδή και εάν σας γνωρίζουν και εάν επιθυμούν να λαμβάνουν τα e-mails σας, μόνο το 20-30% θα ανοίξει την καμπάνια σας σε μία καλή περίπτωση. Γι’ αυτό η επιλογή του σωστού “subject” παίζει σημαντικό ρόλο.

Θα πρέπει το θέμα σας να φαίνεται ενδιαφέρον και όσο γίνεται να δημιουργεί την απορία (προσοχή όμως να μην το παρακάνετε και φαίνεται παραπλανητικό).

Πηγή: underwriter.gr